måndag 2 november 2009

Snutte snutt...

Hörde ett väldigt smaskande i morse från korgen där kissarna ligger i en härlig gosehög... och där ligger Gobi och tuttar och suger för allt hon är värd på mamma Bella. Gobi är ju nio månader! Jag funderar: Tuttande på människor är ett - visserligen inte tillförlitligt, men ändå, välkänt preventivmedel. Ja alltså kvinnor som ammar blir inte lika lätt gravida (absolut inte säkert, men går jag till mig själv så...) - Funderar på om det kan vara detsamma med katter? I så fall är det ju himla onödigt att Gobi diar nu när jag verkligen vill att Bella ska komma i löp igen.

Gobi har ju inte tuttat så jag sett det på länge, varför börjar hon om nu då??? - Bara för att hon inte vill ha småsyskon kankse?? ... Hon är klurig den lilla damen, men knappast så beräknande eller?? .. Kan det vara möjligt att jag förmänskligar kissarna lite??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar