onsdag 25 november 2009

Tittioo är sjuk...

aldrig får man vara riktigt glad :-( Tittioo som varit frisk i åtta år är sjuk. Min lilla gumma, sur, fräsig och ohungrig... Absolut inte normalt. Blir veterinären i morgonbitti. Det verkar inte akut utan har kommit gradvis de senaste dagarna och i början trodde jag att det var StenSture som gjorde henne olycklig. Lite konstigt eftersom hon var den som först välkomnade honom precis som vanligt med en uppmuntrande slick. Hon älskar verkligen alla i vanliga fall.

Jag troor nu att jag vet vad som fattas henne och är inte jätteorolig. Nästan säker på att det är analsäcksinflammation som är problemet. Då blir det operation och antibiotika kur för hennes del. Ja ärligt så hoppas jag att det är detsom är problemet - för det är varken smittsamt eller obotligt. Bara väldigt obehagligt.

Bella är som tur är fortsatt dräktig... dvs tecknen är ännu tydligare idag än igår och i början av januari hoppas vi på nya små Silkwaveisar :-)

2 kommentarer:

  1. Usch vad tråkigt att Tittioo är dålig. Hoppas verkligen att det är något som går över fort! Charlie skickar massor med kry-på-dig-pussar till momo. Han ägnat dagen åt att charma fastighetsskötaren ;o) Han har massor med viktiga uppdrag. Nu sover han gott med Spike i puffen. Linus har gömt sig under min kudde i sängen ;o)

    SvaraRadera
  2. Jo det var som jag misstänkte. Analsäcksinflammation... inget farligt men obehagligt. Nu när analsäcken är tömd och hon inte har ont längre är hon sitt glada jag igen. Så himla skönt. Jag älskar min Tioo.

    SvaraRadera