onsdag 18 november 2009

Drunknat i ett par blåa ögon...


det har jag gjort... tänk vad man kan ändra uppfattning. Jag har aldrig tyckt att maskade katter är vackra - inte min favoritfärg alls. Men vem kan motstå dessa vackra blåa ögon? Denna pastellfärgade lille sötnos? Inte jag i varje fall.

Lillkillen har förresten fått nytt namn nu när han flyttat in här hemma. Ungarna la fram två förslag: StenSture och Harry Potter... Enkelt val för mig. StenSture blev det.

Här hemma härjar svininfluensan... Min yngste son som fått det från sin skola är på bättringsvägen hoppas jag och jag själv har huvudvärk, feber, ont i halsen och värk i kroppen och är så himla trööött. Nog har jag svinet... Tur att Hampus är vaccinerad och slipper att drabbas. På Conny min man biter inget så han klarar sig nog den här gången med :-)

6 kommentarer:

  1. Åh, fine killen! Han ser ut att ha återhämtat sig väl! Och jo, känner igen det där med den ambivalenta kärleken till maskat, har ju två stycken blåögda hjärtekrossare själv och måste välja någon av dem, tror jag, att behålla på ett litet hörn. En svans eller så. ;) Kram!

    SvaraRadera
  2. Nu har svinisen drabbat mig också och det ordentligt. Tur att lille spinnerimaskinen håller mig sällskap här i sängen.:) Krya på er!

    SvaraRadera
  3. Neej... stackars dig. Men vilken tur att du har PeePee. Jag trodde i ett vagt ögonblick att jag var frisk men efter matlagningen inser jag att ryggläge framför TVn är det enda som gäller. Här är det Bella som håller mig sällskap.

    SvaraRadera
  4. Åh så stilig han är. Hans ögon är verkligen vackra. Man druknar i det blå!
    Charlie hälsar att släktingmattarna ska krya på sig!
    Själv surar han lite för att han inte kom in i matbaren och fick sig en smaskig kattungemiddag häromdagen... Han upplever nog sig själv som familjens kattunge... fortfarande ;o)

    SvaraRadera
  5. Håller med dig om maskat, Anki. Men även att denna killen är fin. Och det är nåt visst med blå ögon!

    Hörde om en katt i USA som fick svininfluensan (och som sen blev frisk) Men jag tror inte du behöver vara orolig, Anki. Mina två har inte fått det trots mkt närgånget gos medans jag varit sjuk. :-)

    /Åsa

    SvaraRadera
  6. Oj usch... har inte ens tänkt tanken att de kan bli dåliga. Nej de får de inte. Felix är hemma idag och nu verkar han faktiskt OK. Duschar och vill ut... skillnad från veckans "under filten med datorn" mentalitet...
    Själv känner jag mig helt OK när jag ligger ner men klarar fortfarande inte många minuter upprätt utan att bli slak som en disktrasa... ungefär...

    SvaraRadera