söndag 8 november 2009

Trött, orolig och ledsen

ungefär så känner jag mig just nu. Hade det mycket dåliga omdömet att ta med lille Sten på utställning fast en blind höna kunde se att han inte var i kondition. Jag är så dum, så dum... Att han inte heller mådde bra visade sig ju längre dagen led. Jag drog honom från bedömning och fick veterinärdispens att åka hem. Tack SKK för att ni var så förstående.

Sten är nu hemma oss mig för observation på obestämd tid. Med hjälp av min veterinär ska vi nog komma fram till vad som fattas lille grabben. Hans bästa kommer i första rummet.

Sten är min katt, mitt ansvar och det är därför jag och enbart jag som ska lastas för dagens totala missbedömning och uppvisning i dåligt omdöme. Det enda jag kan säga till mitt försvar är att jag aldrig gör om samma misstag två gånger.

Hjälp mig att hålla tummarna för att grabben snart blir en pigg, frisk och busig cornish kille igen.

9 kommentarer:

  1. Oj, hoppas verkligen att det är något simpelt som snabbt går över. Inte lätt att bedöma konditionen på en kisse som bor hos en fodervärd, du får inte anklaga dig själv. Pluttkillen!
    Tummar och tassar hålls för fullt!!!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Tack - det värmer. Han är såå go och bor nu i Felix rum. Verkar funka jättebra än så länge. Han är ju som sagt inte så pigg och orkar nog inte protestera så mycket.

    SvaraRadera
  3. Stora kramar på dig och ponken!

    SvaraRadera
  4. Vad tråkigt, hoppas att lilla Sten mår bättre snart. Vi håller tummar och tassar här hemma.

    SvaraRadera
  5. Sten är piggare nu. Jag försöker hålla honom helt separerad från övriga kattinnevånare, men Sten har nu kommit på att det pågår intressanta saker på andra sidan dörren. Ett tecken på att han är på väg tillbaka hoppas jag.

    SvaraRadera
  6. underbara nyheter.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Men lille underbare Sten! Kom igen kille, krya på dig!

    Vi skickar massa kramar till er

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. (Provar igen... blev bara en massa felmeddelanden mm)

    Stackars liten! Bli riktigt bra Sten och gör matte lycklig och krya på dig fort!

    SvaraRadera