torsdag 5 november 2009

Det blir aldrig som planerat...

är väl den viktigaste erfarenhet jag dragit som kattuppfödare. Inget går på räls någonsin och det är bara att skratta åt eländet...

Nåja nu är det inte alls så farligt som det låter, men i helgen är det utställningsdax igen för mina missar och till lördagen har jag anmält Bella, Gobi och PeePee och på Söndagen Sten och Bella. Planerna på att ställa PeePee hade jag släppt redan innan då jag inte vill stressa honom med mer förändringar just nu. Räcker med hormonerna som flödar i kroppen. Gobi gick ju i löp häromnatten som jag berättade och troligen innebär det att utställning är kört för henne.

Jag har ju väntat och längtat läänge på att Bella ska löpa men inget, absolut inget har hänt och i går packade jag utställningsväskan och utställningsbadade Bella och såg fram emot att få ställa henne både lördag och söndag och så i morse: Aouuu Waouu gånger två! Så nu har jag två löpande honor och en helpilsk hane... Gissa hur mycket utställning det blir för mig i helgen.

Klart jag är glad att hon löper, men när hon dragit ut på det så här länge kunde hon väl väntat till på måndag. 1200 spänn åt pipan... Grrr.... och så undrar folk hur mycket jag går i vinst på min kattuppfödning :-))

2 kommentarer:

  1. Nu när vi har väntat sålänge så var det ju typiskt att hon skulle börja löpa just nu. Men i övrigt säger vi YES!!! Hehe.

    SvaraRadera
  2. Jaaa - de parar sig äntligen!!

    SvaraRadera