tisdag 27 april 2010

Lite skryyyt...


Kan inte låta bli att skryta lite i min blogg med även om det är lite sent nu...

Var på Perserkattens utställning i helgen med min lilla Lua som bor hos Maja som fodervärdskatt. Maja äger också Luas kullbror Teo.

Vi var så förväntansfulla för båda katterna hade titelchans och det var vad vi hoppades på. Verkligheten överträffade drömmen och både Lua och Teo tog sina titlar : Lua blev Champion och Teo Premier, sedan blev båda NOMinerade och till råga på allt står Lua och blir Best In Show!! Jag är så glad att jag har en så fantastisk fodervärd som Maja som håller katterna i ett så fantastiskt bra utställningskondition. Top Show Condition!! Jag vet att det krävt en hel del jobb och engagemang - TACK säger jag bara.

Båda katterna genomgick också parallell bedömning och det är kul att veta att två personer gjort samma bedömning då Lua också fick elevrösten i panelen! Ja hon fick faktiskt alla domarnas röster + elevens. Extra kul är att katterna klarade all den extra hantering som dubbelbedömingen innebar- blev ju dubbelt av allt. Var lite nervös inför detta och rädd att både jag och katterna skulle ble stressade, men det funkade fint :-)

5 kommentarer:

  1. Fy tusan vad roligt!! GRATTIS!!

    SvaraRadera
  2. Gratulerer! Vel fortjent så vakker som hun er :)

    SvaraRadera
  3. Maria och Peepee1 maj 2010 kl. 20:29

    Grattis till fina katter! Måste säga att jag tycker Lua är väldigt lik sin mamma :)

    SvaraRadera
  4. Tack! Så stolt över Lua och jag håller med Maria, hon är verkligen lik Ruth på alla sätt och vis!

    SvaraRadera