söndag 18 april 2010

Äntligen hemma och mycket har hänt


Ja som en del av er kanske vet har jag varit på tjänsteresa i Luxemburg och tyvärr var jag en av alla dessa som inte kom hem som jag skulle med flyget.

Istället för att komma hem i fredags kom jag hem idag söndag klockan fem... Hela helgen förstörd.

Det var ju så mycket jag skulle gjort... och mycket har hänt här hemma. Godric har flyttat till sitt nya hem - Varmt lycka till med honom Alojz och Hanna - Jag är så ledsen att jag inte kunde vara hemma och överlämna honom :-( men askan rådde jag inte över. Ni vet att ni alltid är varmt välkomna att höra av er och att vi finns här för er.

Annat som hänt är att Einar blivit lite för välgödd... suck vad fort DET går.

Jag har fått mail från Ruths nya ägare och det är så bra med henne. Hon är en högt älskad liten kattdam. Sådan hälsningar gör mig så glad - det är sånt som gör att det är kul att vara uppfödare.

Lilla My (ja nu är det My istf Mi...) växer som ogräs :-) och snart har vi henne skuttande på köksgolvet - hon fyller ju tre veckor på måndag alla redan!

3 kommentarer:

  1. Hej Anki...

    Nu har det gått några dagar sedan vi hämtade Godric. Hämtningen gick bra, fast både jag och Hanna kände att "fy, ska vi ta Godric från mamma och bror " Det kändes lite jobbigt när Godric satt i transportburen och alla andra katterna satt runt och observerade..
    Bilfärden hem gick bra, lite "mjau" en stund, sedan så la han sig ner.. Väl hemma började Godric med att besöka toa, (har inte varit något missöde ännu) har man glömt att lämna dörren öppen står han där och jamar. Då vet man att Oooops, dörren...

    Han har gått runt och jamat lite här hemma, men så fort man sysselsätter honom så glöms det bort. Det blir mindre och mindre med det också. :)
    Han har nu varit själv 4 tim om dagen och han verkar ta det med ro också. När man kommer hem så ligger han och Zzzzover... ;)

    Så, lite info om hur det går här hemma hos oss med Godric..

    Joooo, måste berätta att Hanna ville ha ett nytt namn på han och det blev Gandalf, men han heter iaf fortfarande Godric i försäkrings papperna osv...

    Mvh. Alojz & Hanna

    SvaraRadera
  2. Underbart härligt att höra. Många nospussar från gammelmatte till Gandalf. Härligt namn förresten!

    SvaraRadera