lördag 6 mars 2010

Kärt barn har många namn...


eller en Erik blev en Einar... Gubben min, och något ovillig kattägare emellanåt, vaknade upp i natt och sa - ska katten stanna så ska han heta Einar! Vek och medgörlig som jag är så gav jag genast med mig. Einar heter han :-))

Einar jobbar hårt för att charma familjen och har lyckats bra med ungarna och brorsan som är på besök. Tittioo bryr sig inte, kattungarna tycker han är tuff och superintressant, Bella tror ena stund att han är en tredje kattunge och i andra stunden att han är en friare. Gobi gillar honom inte alls och har fått flytta in i badrummet. Lugnare för henne som är dräktig. Einar är däremot inte lugn alls utan har massor med spring i benen när han inte ägnar sig åt att tokspinna och snutta på min tröja. En riktig sötunge är han.

3 kommentarer:

  1. Klart han ska heta Einar!! ;)

    SvaraRadera
  2. Han är ju jättefin.
    Ska inte ha fler katter!
    Ska inte ha fler katter!
    Ska inte ha fler katter!
    Ska inte ha fler katter!
    Ska inte ha fler katter!
    Snart går habegäret över...
    /Åsa

    SvaraRadera
  3. Lille Einar bugar och bockar :-) Han är så söt... och Åsa nej syndromet "kattushaus" kan bara botas på ett sätt... och jag hjälper dig så gärna... Gobis mage väääxer och det blir svart och vitt... :-)

    SvaraRadera