torsdag 7 januari 2010

Tjejerna mot killarna...



om det är en rolig lek eller inte kan man ha olika åsikter om ( Ni som är lite aktiva på FB vet nog vad jag menar...) I vilket fall som är det en lek som mina katter just nu ägnar sig helhjärtat åt. Mina tjejer har i väntan på Bellas bebisar paktat ihop sig mot Sten... det är inte kameran och mig de stirrar på utan Sten som inte får sitta på handduken med brudarna... eller inte ens komma in i badrummet. Såå det innebär att Sten numera huserar i resten av huset och är som en fästing på mig mest helat tiden ... Tjejerna, alla tre bor i bastun och väntar kattungar tillsammans. Helt otroligt att se hur de tre tjejerna bryr sig om vanrandra och väntar och väntar på det som ska komma...

4 kommentarer:

  1. Hahaha. Härligt med girlpower. Stackars Sten, han undrar nog vad han gjort för fel../Malin

    SvaraRadera
  2. Hemma hos mig var det också allvarlig uppfostran igår. Buster hade fått komma högt upp i bokhyllan och satt och tittade ner på Klara. Det gör man inte ostraffat.

    Resten av natten var han portad från den delen av sängen som står mot elementet (favoritplatsen). Han fick nöja sig med att ligga tätt brevid mig istället. Och så råkade jag lappa till honom i sömnen. Stackarn.

    SvaraRadera
  3. Apropå Buster, Greta sitter också gärna högst upp i bokhyllan, dit Nora inte vågar hoppa....

    Vad roliga dom är, katterna! :-)

    SvaraRadera
  4. Roligt med Greta och Klara :-) Tycker de två tjejerna påminner om varandra både till sätt och utseende. Märks att de är släkt på mer än ett sätt. Tuffa tjejer i lyxförpackning :-)

    SvaraRadera