onsdag 6 januari 2010

Bella och Anki vaggar, vankar och väntar...


Tänk nu var man här igen - i väntans tider... Än så länge känns det lika fantastiskt spännande varje gång. Tror att jag kommer att sluta med uppfödning den dag jag inte fylls av längtan, nyfikenhet och fascination över livet underverk när en födsel är på gång. Idag är det dag 62 om jag räknar från första möjliga parningsdag (ja, jag är ju väldigt osäker på när första parning faktiskt inträffade.. PeePee var ju lite nybörjare... och Bella tyckte att han var lite klantig där i början).

Bella har gått upp 1,1 kilo idag och det är möjligt att en hel del av det är fett reserv och inte bebisar, men vi får se. Jag gissar själv på 3-4 stycken. Hon är betydligt mindre än förra gången. Det känns faktiskt riktigt bra. Fyra är min idealstorlek på kull. Lagom helt enkelt :-) Man är väl svensk...

Ska försöka hålla bloggen uppdaterad :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar