söndag 10 oktober 2010

Bingo!!





Jag måste få visa lite bilder på vackra Bingo från Chilipepparkullen! Han är så fin och jag älskar hans huvud och ögon!

Lite rundör har grabben och lite bantning får det nog bli för hans egen skull. Jag förstår precis hur lätt det är att låta våra rexar bli för tjocka. Man blir så lätt lite hemmablind och relaterar till hur "vanliga" katter ser ut. Min veterinär sa för ett tag sedan att 90% av alla cornishar hon ser är överviktiga och att det nästan bara är aktiva utställare och uppfödare som håller sina rexar i rätt vikt.

Det viktigaste för mig är att Bingo har ett underbart hem hos en familj som älskar honom och att de gör alltför honom. Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Tack för trevlig besök i går!
    Nu är killarna invägda och målvikten satt. Det liknar värsta viktväktarklubben här hemma ;-).
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Tack själv och ta det lugnt med bantningen. Det måste få ta sin tid. Riktmåttet är att det ska ta lika lång tid att komma tillbaka till normalvikten som det tog att äta upp sig. På ett ungefär :-)

    Han är verkligen himla fin och Bosse med! /Anki

    SvaraRadera