fredag 12 februari 2010

Giardia har vi inte.

Jag gör ju så att jag regelbundet tar avföringsprover och skickar till Vidilab för analys mot mask istället för att slentrianmässigt avmaska. Tror inte på medicinering för säkerhets skull.. och mina katter har hittills aldrig haft mask.

Denna gång passade på att lägga till giardia-analys när jag skickade in avföringsprover. Giardia är en otäck liten sak som jag absolut inte vill få in i mitt katteri. Giardia är vanligare än man tror och det ger diarreér och kräkningar och till råga på allt elände är det överförbart till människor. Äckligt är bara förnamnet.

Nåja nu kan jag pusta ut. Vi har inte Giardia hemma hos oss och ... förstås... ingen mask den här gången heller.

Ibland tror jag att jag är lite av en katthypokondriker...

BTW Gobi är dräktig! Vi väntar nya S*Silkwave'isar vecka 12!!

5 kommentarer:

  1. Ooh, vad spännande med Gobi-barn!! Det är en kull jag verkligen ser fram emot!

    Och såklart, skönt att "ni" var både giardia- och maskfria. :)

    SvaraRadera
  2. Åh, hejja Gobi! Spännande är bara förnamnet!
    /Malin

    SvaraRadera
  3. Åh vad spännande med små Gobisar!
    Skönt att masken och annat "äckligt" håller sig borta.

    SvaraRadera
  4. Ja jag hoppas på små finingar i denna kull :-)
    Lilla Gobi är redan en fantastisk extramamma till småbebisarna här hemma, när hon inte diar på Bella förstås , hrmmm...

    SvaraRadera
  5. Åh vad kul med Gobibebbar! Visst är det smidigt med Vidilab och att man kan testa för Gardia också. :)
    Jenny

    SvaraRadera